2013. augusztus 8., csütörtök

"Cipő szövegei elpusztíthatatlanok maradnak" A Cipő emlékkoncert ByeAlex szerint

Ez az ember, nevezett Bódi László zseniális szövegíró volt.

Nekem a magyar zene vonatkozásában mindig is nagyon fontos az, hogy milyen szövegeket hallgatok. Szoktam azon vitázni barátokkal, hogy vajon mi a magyar könnyűzene jövője, hová tart? Mindig szkeptikus vagyok és úgy érzem, hogy ha a nagy öregek, vagy az előttünk haladó generáció „letészi a lantot”, akkor vége. A magyar mainstream popzene aligha produkál emlékezetes szövegeket. Fél év múlva már a dalokra sem emlékszünk, nemhogy a szövegekre.

Nem vagyok egy nagyon érzelgős ember, de tudjátok, engem meghatott a Cipő koncert, több szempontból is. Például azért, mert ezek a srácok, akarom mondani férfiak, a Republic csapat tagjai, alázattal végignyomták a négy órás gigakoncertet és tették ezt úgy, hogy slágereket hoztak magukkal, amelyeket a közönség jól ismert és kívülről fújt. Még az én dalomat is, amellyel felléptem, pedig az nem az élvonalas Republic dalok közé sorolandó.

Azt hiszem, a fellépők között a legfiatalabb ember voltam ott, ezért sok dalt én még nem éreztem át akkor, amikor azok éppen rádióslágerek, vagy közönségkedvencek voltak. Most azonban, hogy rengeteg Republic anyagot hallgattam végig a koncertet megelőzően, figyeltem a szövegeket és megpróbáltam értelmezni azokat. Úgy vélem, Bódi László országunk egyik kiemelkedő előadója volt. Olyan szövegeket írt, amelyeken tudjátok, lehet mulatva sírni. Sírva vigad a magyar! Ezt szokták mondani. Sajnos, az utóbbi években már csak sírunk, de nem vigadunk. A Republic mégis hozza azt a keserédességet a zenéiben, amely mozzanatok okán lehet örülni, még akkor is, ha az üzenet nem mindig pozitív. Mert az élet sem mindig az. Ezek az emberek mégis erényt kovácsolnak a nehézségekből. A csapat most is dinamikus volt, vidám, profi és emberi: maximálisan természetes.

Kölyökként volt egy metál zenekarom. Akkor KoRn, meg System of a Down dalokat ordítottunk és sosem értettem, hogy a dobosunk miért mondja mindig azt, hogy a példaképe a Republic dobosa, Nagy László Attila. Most már értem. Az a fickó tele van energiával, mosollyal, ahogyan a többiek is. Ne értsetek félre: valójában nem ismerem igazán közelről a zenekar tagjait. De ez van, pozitív energia árad belőlük és én örülök annak, hogy mindebből egy kicsit kaphattam hétfőn este a Szigeten.

Cipő szövegei elpusztíthatatlanok maradnak. Generációk fogják énekelni, míg él magyar a földön. Univerzális szövegek, amelyek minden helyzetben elsüthetőek. És talán lehet azt mondani – ha nekem éppen 29 évesen szabad ilyet mondanom -, hogy ezek a történetek most értek be a leginkább. Mintha az egész életművet előre kisakkozta volna Bódi László, mintha előre tudta volna, hogy több tízezer ember fog sírva vigadni rá egy napon egy ilyen hatalmas emlékkoncerten, még annak ellenére is, hogy a zenekari tagok elmondásai alapján Cipő bizonyára ellenezte volna ezt a nagy felhajtást.

A teljes bejegyzésért klikk.

Nyomj lent egy lájkot, ha kedveled a Republic dalait.
  1. Cipő Emlékkoncert: Charlie izgalmasan adta elő az Engedj közelebb dalt
  2. Sziget 2013: Minden dal Cipőért szólt
  3. Cipő Emlékkoncert - Bikini és Sipos Péter: Madárjós vakáción
  4. Cipő emlékkoncert: Halász Judit kedves dallal emlékezett
  5. Cipő emlékkoncert: Koncz Zsuzsa megható dallal emlékezett
  6. Megható felvétel! Bródy János A csend beszél tovább dallal búcsúzott
  7. Könnyek a Sziget 2013 nyitónapján - Bródy János: "Nekem ez egy nagyon szomorú veszteség"
  8. Cipő Emlékkoncert - Így szólt a Hooliganstől a Neked könnyű lehet
  9. Cipő Emléknap - Magna Cum Laude: "Cipőre emlékezünk, akinek nem volt párja"
  10. Cipő Emlékkoncert: A 67-es úton dallal zárult a tisztelgés
  11. Cipő Emlékkoncert - Tóth Zoltán: Ég Veled most
  12. Újabb videó! Megható beszéd: "Cipő téged mindenki tudott szeretni valamiért"
  13. Bódi László emlékkoncert: "Cipő most ott fent büszke lehet magára"
  14. Újabb videó a Cipő Emléknapról - Gyere közelebb, menekülj el
  15. Megkönnyeztük! Megható felvétel a Cipő Emléknapról!
  16. Nehéz könnyek nélkül nézni! Cipő és a Varázsolj a szívemmel klipje
  17. Nehéz könnyek nélkül nézni! Cipő és az Engedj közelebb klipje
  18. Bódi László Emlékkoncert: elhangzott Cipő utolsó kiadatlan száma
  19. Csodálatos előadás! Cipő Emlékkoncert: Mahó Andi - Varázsolj a szívemmel
  20. Cipő Emlékkoncert: Keresztes Ildikó: Erdő közepén járok
  21. Cipő Emlékkoncert: Első Emelet - Repül a bálna
  22. Megható duett! Sarah Brightman & Andrea Bocelli - Time to Say Goodbye
  23. Megható vélemények Cipőről - összeállítás az Bódi László Emlékkoncertről
  24. Cipő Emlékkoncert: Gerendás Péter - Ha mégegyszer láthatnám
  25. Cipő Emlékkoncert: Fenyő Miklós - Ha itt lennél velem
  26. Cipő Emlékkoncert: United - Távolban egy fehér vitorla