2015. április 5., vasárnap

Bródy János ma ünnepel - Cipőt soha nem felejti el

Bródy János április 5-én ünnepli a születésnapját.

Boldog születésnapot kívánunk.

Összeállításunkban nyilatkozatain idézzük fel Cipőhöz fűző viszonyát.

Naiv művész, egy különlegesen érzékeny és jó szívű ember – így jellemezte tragikusan fiatalon elhunyt zenésztársát Bródy János.

Cipőt, a Republic alapító-frontemberét két éve vitte el a szíve. Emléke ma is élénken él, Bródy, aki egykor felfedezte Cipőt, saját közösségi oldalán is megosztotta fájdalmát.

– Túlzás, hogy én fedeztem fel, de valóban én voltam az első, aki a 80-as években a sárvári költőtáborban először felfigyeltem a különleges tehetségére. A dalszövegei mindig költészetbe fordultak át, misztikus mélységet sugalltak, mindig többet üzentek a puszta szavaknál – emlékezett Bródy, és egy eddig csak kevesek számára ismert tényt is megosztott a Borssal.
Fotó: MTI

– A 80-as évek elején még voltak önálló fellépéseim, oda már Cipőt is meghívtam vendégnek. Akkor még zongorázott, rokonszenves, de bánatos dalokat énekelt. Ösztönösen érezte az ének és a ritmus mágikus varázsát – folytatta Bródy és elárulta, a költőtábor és a közös fellépések hatására azonnal nem csak szoros munkakapcsolatot, hanem életre szóló barátságot is kötött Cipővel, így elsők között tudta meg azt is, hogy az énekes-dalszerző álma valóra vált, vagyis megalapította a Republicot. A zenekar idén 25 éves.

– Nagyon örült, a zenekar volt minden álma. Megérdemelték a sikert, a rajongók a mai napig nem felejtik – mondta Bródy.

Republic kiadványok, érdekességek

Nyomj lent egy lájkot, ha kedveled a Republic dalait.