2014. május 31., szombat

Boros Csaba: "nem biztos, hogy elsőként a jó irányba fordulsz"

Egy évvel Cipő halála után a Republic életében új időszámítás kezdődött: színdarabba írták a nagysikerű slágereiket, és egy - nem kell közös tanácskozás után arra jutottak, hogy a zenekar basszusgitárosa, Boros Csaba ragadja meg a mikrofont. A zenész lapunknak elmondta, hogy korábban Cipővel együtt énekelték végig a koncerteket, mégis komoly feladat lesz frontemberként is helytállni.

- A József Attila Színház műsorra tűzte a Hattyúdal előadást, amelyben Republic dalok hangzanak el. Milyen apropóból született meg az ötlet?

- Verebes István korábban megígérte, hogy létrehoz egyszer egy színdarabot, amiben Republic dalok hangoznak majd el. Furcsa módon nekünk ezt már Cipő nélkül kellett megélnünk. Ahogy múlt az idő rájöttem, hogy minden dolog hoz valamit magával, és valamiféle igazolást ad, hogy nem véletlen, hogy így történt. Megszületett az előadás, aminek Hattyúdal a címe, és nem tudom eldönteni, hogy ez a darab a Hattyúdal vagy a Cipő életének a hattyúdala, mert mindkettőre érvényes.

- A zenekar is szerves része a Hattyúdalnak. Rockzenészként teljesen más érzés lehet színházi körülmények között játszani..
- Zeneszerető családban nőttem fel, és próbálom a zene iránti tiszteletet továbbadni a gyermekeimnek. Mikor tízéves voltam, apám hazahozta a Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról című lemezt, az akkori fiatal LGT muzsikált rajta, már gyerekfejjel is vibráló érzést kavart fel bennem a művészetek találkozása kapcsán. Egy zenekar, aki a színpadokat koptatja szerte az országban, egyszer csak bekerül egy másfajta közegbe, másfajta elvárásnak kell megfelelnie, de mégis minden este különleges atmoszférájú dolgot hoznak létre. A Hattyúdal nem Republic musical, hanem egy régi filmnek az átdolgozása. Minden részletére emlékeztem, amikor próbáltuk a darabot.

- A színház idény befejeztével helyett: Most indul a koncertszezon: önre komoly feladat vár, hiszen a zenekar énekese is lett egyben. Mennyire volt nehéz ezt felvállalni, hiszen sokan nem is tudták, hogy jól énekel?
- Nem tudom, hogy jól énekelek-e. Cipő annak idején azt mondta, hogy „én zongorista vagyok, sose voltam énekes, de én most énekelek”, mert az előző zenekarában zongorista volt. Most én is ezt mondom, hogy basszusgitáros vagyok, de most éneklek. Próbálkoztunk Sipos F. Tomival, akivel a mai napig barátok vagyunk, de azt megfogalmazni, hogy mi az, hogy Republic, még senkinek sem sikerült. Ezt senkinek sem tudjuk átadni, ez valahol belül benne van az emberben. Bárki, aki megpróbálkozik ebbe a zenekarba kívülről bejönni, nem hiszem, hogy hiteles tudna lenni. Az együtt megélt élményeket, nehézségeket, és szépségeket, amiket dalokba öntöttünk, az csak a mi szánkból lehet hiteles. Minden egyes mondatát hallom Cipőnek, gyakorlatilag ketten énekeltük végig a koncerteket. Jól megfért a hangunk egymás mellett. Azok számára, akik a zenekart szeretik, már elsőre ez a megoldás lett volna evidens, csak nekünk nem volt az. De amikor az életedet szétrobbantják a körülmények, akkor nem biztos, hogy elsőként a jó irányba fordulsz.

Forrás: Nagy Orsolya - tema.hu

Nyomj lent egy lájkot, ha kedveled a Republic dalait.